Presentació del centre de Recerca TALP i les disciplines que permeten: la interacció home màquina en llenguaje natural, així com millorar la comunicació entre persones a través de serveis tals com el reconeixament de veu, la traducció automàtica, la recuperació d'informació, el resum automàtic i la extracció d'informació.

Després de dècades de recerca, la comprensió del llenguatge natural segueix essent una de les moltes àrees de la Intel·ligència Artificial (IA), que tot i ser relativament fàcil pels humans, suposen un repte pels ordinadors. Continuament es creen noves aplicacions basades en aquestes tecnologies, i els experts en aquest camp són cada cop més demandats per les empreses del sector.

Quan: Dimecres 10 d'Abril a les 12:15
On: Aula de Teleensenyament, Edifici B3 - Sala 103 Planta 1, Campus Nord UPC

1. Intervenció del director del TALP (15 min) - slides
 "Les tecnologies de la llengua han evolucionat i han despertat un gran interès en els darrers anys" - Breu introducció a les tecnologies del llenguatge natural i la parla - Presentació del centre de Recerca TALP - Presentació dels masters i programes de doctorat 2. Intervenció d'en Jesús Giménez (15 min) - slides Bio: Investigador Senior a Nuance, Enginyer especialitzat en NLP. Antic estudiant de la FIB i del programa de doctorat en Intel·ligència Artificial. Tesis en Traducció Automática, important aportació en el mon de l'avaluació de la traducció automática. Experiència laboral tan en empreses nacionals com internacionals (Panasonic, Semantix, ExperienceOn, Google i Nuance). - Etapa a la universitat - Realització del doctorat i tesi en marc de projectes de recerca. - Experiència laboral en el sector privat - Que busquen d'un Enginyer especialitzat en NLP companyies internacionals com Google o Nuance 3. Intervenció de l'Hugo Zaragoza (15 min): Bio: Expert en aplicar técniques de Processament del Llenguatge Natural en l'Aprenentatge Automátic i la Cerca (o Recuperació d'Informació). Enginyer de la Universitat deToronto, Ph.D. de la University Paris, Investigador a Microsoft Research, Cap del grup de Recuperació amb Llenguatge Natural al Barcelona Yahoo! Research, Soci Fundador i CEO de Websays. - Processament del Llenguatge Natural en l'Aprenentatge Automátic i la Recuperació d'Informació. - Presentació de Websays 4. Intervenció de Diego Bartolomé (15 min) - slides Bio: Doctor per la UPC en Telecomunicacions i Llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses per la UAB. Formació en emprenedoria per l'IE i l'EAE. Experiència com a enginyer i com a directiu en PIMEs, multinacionals i centres de recerca tan a Espanya com a l'estranger (França i Alemanya). Cofundador de "tauyou langauge technology" i recentment de "sumplify". - Innovació a travès de les tecnologies de la llengua. - Presentació dels casos tauyou language technology i sumplify.